Home › Jak najszybciej wrócić do swojej figury po ciąży?

Jak najszybciej wrócić do swojej figury po ciąży?

Stan błogosławiony zwykle ma związek z przybraniem paru zbędnych kilogramów. Nie da się jednak nie zauważyć, że większość matek wolałoby tego uniknąć. Czy są metody, żeby szybko wrócić do swojej wagi po ciąży? Poznaj najprostsze z nich.
O upragnioną figurę dobrze zatroszczyć się już w trakcie ciąży. Oczywiście nie jest to najlepszy czas, aby męczyć się drastyczną dietą. Organizm kobiety w ciąży wymaga trochę więcej kalorii niż na co dzień. Ograniczenie wysoko przetworzonego jedzenia oraz słodkości może jednak zmniejszyć wagę po ciąży. Plusem może być także spokojna aktywność fizyczna w ciąży, dostosowana do wyjątkowego stanu. Ważne jednak, aby ruch w ciąży zawsze skonsultować z ginekologiem.

To położnik może zdecydować, czy nie ma przeciwwskazania do ruchu. Największym wsparciem kobiety w walce o wymarzoną wagę są regularne spacery z wózkiem.

Przyniosą one profity tak samo matce, jak dziecku. Obydwoje potrzebujecie czasu na świeżym powietrzu. Zamiast chodzić powolnym krokiem, zdecyduj się na szybszy marsz. Kilogramy po ciąży zaczną zmniejszać się w mgnieniu oka, w czasie wykonywania tego codziennego obowiązku. Kiedy minie okres połogu, a lekarz nie będzie widział żadnych niepokojących objawów, można zdecydować się na różnego rodzaju ćwiczenia gimnastyczne.

Młode matki chętnie chodzą na zumbę czy aerobik.

Jednocześnie to doskonała sposobność, by wyjść z domu. Nie przejmuj się jednak, jeżeli podobne zajęcia trudno spotkać w twojej okolicy. Równie skutecznie możesz ćwiczyć we własnym mieszkaniu. Niedługie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pomagają szybko odzyskać poprzednią wagę. Jednocześnie, nie zajmują wiele czasu, którego najczęściej brakuje świeżo upieczonym matkom..